mindfulness

Mindfulnesstrainingen voor volwassenen én jongeren

Waar het omgaat bij mindfulness
Met open aandacht aanwezig leren zijn in het hier en nu, zonder er etiketten of oordelen op te plakken.

Moet je dan altijd “mindful” zijn?

Gelukkig gaat het er niet om dat je altijd aanwezig bent in het hier en nu.

Het is alleen wel heel fijn als je kunt switchen tussen onbewust en automatische de dag doorkomen. En momenten waarin je bewust bent van je gedachten en acties en daarin kunt (bij)sturen of alleen maar gewaarzijn.

Wat heb je aan mindfulness?

Bij mindfulness train je je aandacht en concentratie, hierdoor neemt je stress af en dat is goed voor je gezondheid en je algeheel welbevinden.

Mindfulness wordt daarom vaak aangeraden als je veel stress ervaart, non-stop aan het piekeren bent of een burn-out hebt of er tegenaan zit.

Mindfulness is geen trucje wat je even leert en al je problemen oplost. Het trainen van je aandacht en focus vergt dagelijkse oefening.

Wil je weten of een mindfulnesstraining iets voor jou is?

Meerdere keren per jaar start er een 8-weekse aandachtstraining gericht op stress vermindering. Deze training is voor iedereen toegankelijk die last heeft van stress, piekeren en wil leren hoe hier anders mee om te gaan.

Kijk bij verminder je stress voor de eerst volgende cursus-data.

Mindfulness voor jongeren

Veel meer dan vroeger hebben ook jongeren tegenwoordig veel last van stress. Er wordt veel meer van jongeren gevraagd dan ooit tevoren. Denk aan studie, afstuderen, omgaan met social media.

Hoe om te gaan met al deze prikkels? Hoe kan je je afsluiten voor alle ruis en toch deel blijven nemen aan groepen en goed blijven presteren op school?

Dat en meer komt aan bod tijdens de training mindfulness voor jongeren.